"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dijous, 8 d’agost del 2019

Uns dies per la Cerdanya.

Bellver de Cerdanya des del costat de La Seu d'Urgell.

Ahir vaig tornar a Terrassa després de quatre dies rodant i relaxant-me també per la Cerdanya. En concret al càmping Solana del Segre a Bellver de la Cerdanya. He pogut fer un parell de rutes en bici de carretera, concretament fins a l'estació d'esquí de La Molina i fins a l'entrada de la pista que porta al refugi de Malniu, més amunt de Meranges, des d'on surten un bon grapat d'excursions a l'estany de Malniu, al Roc de la Llosa o al cim del Puigpedrós.

Aquesta segona ruta em va oferir una sorpresa de cicloturista novell per la zona, ja que el tram d'Éller fins a Meranges es gairebé completament per pista de terra (uns 4km) i l'única alternativa era tornar a baixar fins la carretera principal de La Seu a Puigcerdà per agafar el trencall de més endavant cap a Gréixer. Així que no em va quedar més remei que fer la pista, baixar fins al riu Duran i travessar la vall cap a Meranges, i a partir d'aquí carretera única fins a Malniu. Per cert, una carretera amb trams amb l'asfalt en males condicions o, fins i tot, sense asfalt.

A banda de la bici també he tingut temps de conèixer una mica Bellver o Martinet, pobles amb molt d'encant i on sembla com si la vida s'hagués aturat fa quaranta anys, si no fos pels restaurants per a turistes.

Martinet.

A l'estació de La Molina també es recorden dels presos polítics.

Paisatge típic de La Cerdanya prop d'Alp.

Carretera de Bellver a Cortàs i Éller.

Pista de Meranges al Malniu.

Vista de La Cerdanya des de la carretera Meranges-Malniu.

6 comentaris:

  1. No és França ni és Espanya
    No hi ha res com la Cerdanya

    ResponElimina
  2. Ni França, ni Espanya, Països Catalans!!

    ResponElimina
  3. Ni França, ni Espanya, Països Catalans!!

    ResponElimina
  4. Ni França, ni Espanya, Països Catalans!!

    ResponElimina
  5. Doncs fa poc vaig estar per allà, ja saps que la bici no la toco, però vam pujar a la Tosa d'Alp. Jo estiuejava a Alp quan era molt petit i em va fer gràcia tornar-hi, encara que no vaig reconèixer res. Esmentes el Puigpedrós que és un cim que tinc en el punt de mira, però em sembla que li passaran a davant uns quants.

    ResponElimina
  6. Doncs el Puigpedrós el vaig fer el setembre del 2005. Per sort m'apunto aquestes coses, perquè sinó, d'altra manera, no recordaria moltes de les coses que he fet.

    Per cert, que bé que s'està a La Cerdanya a l'estiu...

    ResponElimina