"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dimarts, 24 de desembre del 2019

El joc d'escacs.

Sofonisba Anguissola, 1555, Partita a scacchi.































Ja pot moure donzella,
però vigili quina mou,
doncs s'està jugant el sou
 contra la dama més bella.

No s'apuri bella dama
que ho tinc tot sota control,
i ara com qui no vol
li menjo a vostè la dama.

Aprèn vostè molt de pressa,
per això la vaig triar,
però mai s'ha de confiar
abans de moure una peça.

Em té vostè molt intrigada.
A veure quina en prepara.
El cert és que a hores d'ara
ja veig la partida guanyada.

No canti victòria encara.
Veu vostè aquesta torre?
Pel seu passadís corre
i fa escac al rei ara.

Quina gran crueltat.
Altra cop me l'ha jugada.
Estava tan excitada...
Vosté és pura maldat.

No cal que es lamenti dona.
Ha estat una bona partida,
i als escacs com a la vida
guanya sempre la més bona.


I aquesta és la meva humil aportació als Relats Conjunts del mes de desembre.

6 comentaris:

  1. A la propera partida
    una coça del cavall
    fotrà la reina a dida
    i el rei de cap avall.

    ResponElimina
  2. Molt divertit aquest poema, semblava molt difícil que es pogués rimar sobre el joc d'escacs!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs el cert és que em va costar una mica, però sempre em suposa un repte això de rimar, i m'agrada fer-ho de tant en tant.

      Elimina
  3. Tota una classe de (versos)escacs !! Molt bé ;)

    ResponElimina