"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

divendres, 26 de juny del 2020

30 anys que ens va deixar Pedrolo.
































A Manuel de Pedrolo cal recordar-lo sempre. I més avui, quan fa 30 anys que ens va deixar, víctima d'un càncer, a l'edat de 72 anys. Se'l considera l'escriptor més prolífic de les lletres catalanes, i a més, sempre compromès amb el país i la classe treballadora, qüestió que el va convertir en l'escriptor català més censurat per les autoritats franquistes, a banda de les seves opinions "indecoroses" sobre religió, sexe, o política.

"La derrota només desmoralitza aquells que no saben veure-la com un entrenament de cara a una victòria futura. Però tampoc no es qüestió d’entrenar-se durant tota la vida."

3 comentaris:

  1. Amb els seus llibres vaig gaudir moltíssim.
    Junt amb la Rodoreda i el Pere Calders és l'autor que vaig llegir a la meva joventut.

    ResponElimina
  2. He llegit Pedrolo els darrers anys i he de reconèixer que em costa, però això no m'impedeix destacar la seva figura i el que va fer per les lletres catalanes.

    ResponElimina