"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

divendres, 10 de juliol del 2020

Espanyol a 2a!!

Foto: El País.
























Abans-d'ahir els culés vam tenir el plaer d'enviar un rival històric, l'Espanyol, a la segona divisió, 26 anys després de la darrera vegada que van perdre la categoria. Després d'una temporada desastrossa, amb quatre canvis d'entrenador, tot i la major inversió econòmica de la seva història, amb el propietari xinès Mr. Chen avocant-hi calés i anunciant la propera classificació per a la Champions, s'ha consumat el descens al camp del seu principal enemic. Afortunadament, per a ells, va ser sense públic i es van estalviar els càntics d'alegria, i de befa, dels aficionats culés.

M'agradaria que la relació amb els pericos fos diferent, més semblant a la germanor dels clubs bascos, però l'Espanyol ha agafat com a senya d'identitat el seu anticulerisme, i s'alimenta d'aquest odi al Barça. És el seu principal estímul competitiu. I per altra banda, una gran part de la seva massa social i d'aficionats són espanyolistes catalanòfobs. Per tot això, he de reconèixer que em vaig alegrar del seu descens.

4 comentaris:

  1. També desitjaria que hi hagués més concòrdia entre els dos clubs. Menys agressivitat.
    (que per desgràcia nostra, al Barça també hi havia molts feixistes que no sabien ni escriure, com alguns "boixos".

    ResponElimina
    Respostes
    1. Malauradament, fa un bon grapat d'anys que la raó de ser de l'Espanyol és esperar que li vagi malament al Barça i intentar putejar-lo.
      I afortunadament, al Camp Nou es va controlar força l'accés d'aquests grups feixistes, cosa que sembla no han fet els de l'Espanyol.

      Elimina
  2. Bé, no m'atreviria a parlar de l'afició de l'Espanyol com a conjunt, que sembla que tots els del Barça siguem independentistes de reputació inqüestionable, i res més lluny de la realitat. Hi haurà de tot, suposo. Personalment, no tinc cap simpatia a aquest equip i no vessaré cap llàgrima pel seu descens, però he de dir que em fot una mica que els culers ho celebrem tant, perquè em sembla que això és l'únic que celebrarem aquest any, que és precisament el que sempre ha fet l'Espanyol.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Home, evidentment que hi ha diferents sensibilitats polítiques entre els aficionats de l'Espanyol, però no em negaràs que els més cridaners, una part força important, són ultraespanyolistes. Al Camp Nou també n'hi ha alguns d'aquests, però com a mínim dissimulen perquè saben que són minoria.

      Elimina