"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

diumenge, 20 de setembre del 2020

Pares helicòpter.

 

Recordo fa un temps haver llegit en algun article aquesta expressió (Pares Helicòpter) per descriure aquell model paternal sobreprotector que no deixa ni per un minut els fills en pau, que estan sempre a sobre, els diuen que han de fer i que han de dir, i es pensen que d'aquesta manera els ajuden i els protegeixen. Res més lluny de la realitat. Els fan insegurs i dependents.

I trec avui de nou el tema aquest per un tweet que vaig veure fa uns dies d'un pare que es queixava de les condicions en què havien d'anar a veure entrenar els seus fills en un club de futbol de Badalona. Tan necessari és veure entrenar els seus fills com per posar-se en risc? No poden deixar entrenar els fills en pau sense que notin la seva presència (consells, instruccions, retrets, crits...) constant? Jo vaig practicar esport tota la infantesa sense la presència dels meus pares i mai vaig tenir la sensació que fossin mals pares o que m'estimessin menys pel fet de no fer-ho.

Relaxeu-vos mentre els vostres fills entrenen. Feu esport, o llegiu, o el que sigui. Ja us explicaran, si volen, com els ha anat, i el ajudareu a madurar i a ser independents.

3 comentaris:

  1. Tot i la teva explicació, no sé veure el símil amb un helicòpter. El cas és que mentre et llegia m'ha vingut al cap un cas en el que aquesta actitud és d'una filla cap una mare. Parlem de gent gran, eh? Quan començava a ser dependent, la filla va començar a dir-li a la mare tot el que havia de fer i parlava per ella si se li preguntava. La conclusió és que la pobra dona era cada cop més dependent, fins a no saber si podia tenir opinió pròpia i a no saber fer res. Actituds tòxiques així es donen a totes les edats, em temo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hi ha els helicòpters aquells que es dediquen a controlar manifestants, com els de la policia, o els que segueixen competicions esportives com el Tour o el París-Dackar que van acompanyant els participants tota l'estona...

      Elimina