"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

diumenge, 31 de gener del 2021

Aturada espectacular del porter de la selecció sueca d'handbol.

 



Aquests dies s'està disputant el campionat del món d'handbol a Egipte. La final la juguen aquesta tarda les seleccions de Dinamarca, botxí d'Espanya (oeoeoeoe), i Suècia, que va eliminar els principals favorits, França.

En les semifinals entre escandinaus i francesos es va poder veure aquesta espectacular acció entre l'extrem dret francès i el porter suec, Andreas Palicka. Una jugada d'una plasticitat brutal on extrem i porter s'eleven enlaire, l'un per guanyar angle de llançament, i l'altre per tapar-li al màxim els espais per on perforar la porteria. El porter fa una suspensió increïble i acaba estirant la cama dreta en una posició inversemblant per acabar tocant la pilota amb la punta del peu. Brutal!!

I love this game!!!

6 comentaris:

  1. Respostes
    1. Tinc moltes ganes de tornar al Palau a veure jugar el Barça.

      Elimina
  2. La vaig veure en algun telenotícies, o potser a twitter, no ho sé. I sí, és absolutament espectacular. L'handbol és un joc molt plàstic, molt dur i exigent, però estèticament deixa unes imatges increïbles. Ha guanyat Suècia, oi?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs al final van guanyar els danesos... Un país de menys de 6 milions d'habitants! Estic convençut que Catalunya també seria una potència mundial en aquest esport. Sense anar més lluny, a la selecció espanyola hi havia um bon grapat de catalans (Cañellas, Aleix Gómez, Ferran Soler, Adrià FIgueras, Viran Morros, Aitor Ariño, Pérez de Vargas).

      Elimina
  3. Bon esport, l'handbol.
    El coneixia però l'he descobert arran que el juguen els meus fills.
    M'encanta perquè els jugadors lluiten cada jugada fins els final sense esperar que és piti falta, és un esport dur i de contacte on no hi ha mai discussions ni simulacions, i es respecta molt l'arbitratge.
    S'assembla molt al rugby.
    El futbol i futbolistes s'hi haurien de fixar i prendre'n els valors.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si tingues fills, m'encantaria que juguessin a handbol. Jo hi vaig jugar de petit, i tinc grans records. I com bé dius, és un esport molt noble. Potser no tant com el rugbi, però s'hi apropa.
      I pocs esports hi ha tan plàstics com l'handbol.

      Elimina