"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dimarts, 2 de febrer del 2021

Amnistia i participació.

 
















Ahir Òmnium va aconseguir reunir els 9 presos polítics en un acte a Barcelona per reclamar l'Amnistia per a ells mateixos i per als exiliats, i per animar la participació en les eleccions del 14F. Des del judici de l'1O que no havíem vist aquesta imatge amb els 9 presos polítics junts.

Em sap greu reconèixer-ho, però trobo tan lamentables les lluites de poder entre ERC i JxCat per governar l'autonomia, que m'he distanciat molt emocionalment dels presos polítics. Bé, excepte del Jordi Cuixart, l'únic no alineat, i que no s'ha mossegat la llengua a l'hora de criticar la divisió, i les lluites de poder, dins de l'independentisme.

La repressió de l'estat espanyol ha fet el seu efecte en les files dels principals partits independentistes i d'aquí la reculada. Negociar amb ostatges a sobre la taula inclina amb gran desproporció la balança, per si no fossin prou ja les armes negociadores de l'estat espanyol. I el pitjor de tot és que alguns dels ostatges participen de les negociacions. Aquest és un greu error. De primer d'estratègia.

6 comentaris:

  1. Hi vaig estar. Per aplaudir el meu president Jordi Cuixart, a la Molt Honorable Sra. Carme Forcadell Presidenta del Parlament de Catalunya, a l'Honorable Vice-president Sr. Oriol Junqueras, a l'Honorable Consellera Sra. Dolors Bassa, i als Honorables Consellers: Sr. Jordi Turull, Sr. Raül Romeva, Sr. Josep Rull, Sr. Quim Forn, i a l'admirat President de l'ANC Sr. Jordi Sànchez.

    ResponElimina
    Respostes
    1. També es mereixerien el meu aplaudiment, només faltaria. Però d'aquí a pensar que els presos han d'estar a primera línia política... Nosaltres negociem per alliberar presos, quan hauríem d'estar negociant per alliberar el país.

      Elimina
  2. Bé, és la teva anàlisi. Em sembla que la repressió espanyola fa més efecte en tu que en ells. Perquè aquí ningú recula. Però el desànim general és palpable. Però si escoltes a Junqueras amb la ment oberta i no tens les paraules traïdor i botifler com a prejudici (és a dir, que penses això i ja no escoltes), veuràs que la seva determinació no ha minvat ni un pèl.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Home Xexu, no sóc jo que vaig dir "doneu-me 68 diputats i faré la independència!". Jo sí que tinc la impressió que la repressió de l'estat espanyol ha fet canviar discursos en els principals partits independentistes. Molt. Que no els culpo, perquè prou pena tenen estant a la presó. Però en tot cas, em sembla que de cara a fer la independència, que els presos (ostatges) tinguin tant de pes, et fa actuar d'una manera més poruga i conservadora. I ja veiem com ens va...

      Elimina
    2. Quan ha tingut Junqueras 68 diputats? Els de Junts es dediquen només a fer oposició interna. O et penses que la CUP és d'alguna utilitat avui en dia? No volen fer govern, només governaran si tenen majoria per fer-ho. El seu partit. No majoria indepe. És a dir, si tenen 68 diputats. Quina diferència hi ha amb la frase de Junqueras?

      Poruga i conservadora? Insisteixo, no has escoltat a Junqueras. Surt de la presó i el primer que fa és un míting per dir que no ens rendirem mai i que sacrificarem el que calgui, fins i tot la pròpia llibertat. Si vols et passo el tall. No pots fer anàlisis tan tuitaires, company. Fas massa cas als trolls convergents. Acabaràs vortant a la Borràs, com si ho veiés...

      Elimina
    3. Xexu, saps que Junqueras (ERC, no?), mai tindrà 68 diputats tot sol. I molt menys la CUP. Ara bé, no és el mateix tenir-ne 4 que tenir-ne 10 o 25. Ja et dic jo que si la CUP arribés als 25, molt probablement es plantejarien seriosament entrar al govern. Però un govern d'esquerres, evidentment. Per fer polítiques neoliberals, prefereixo que quedin a l'oposició.

      I els discursos en campanya no me'ls crec gaire. Ja estem massa acostumats a discursos populistes que després no s'acaben complint. Jo prefereixo analitzar fets i el que s'ha fet des de les darreres eleccions. A veure com ho valoren els votants. El 14F en tornem a parlar...

      Elimina