"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dijous, 17 de febrer del 2022

Un film català guanya l'os d'or de la Berlinale: "Alcarràs".

 

Avui s'ha fet oficial el premi a la millor pel·lícula del festival de Berlin, en la seva 72a edició, que ha recaigut en "Alcarràs", una producció catalana dirigida per Carla Simón (la directora que es va donar a conèixer amb "Estiu 1993" l'any 2017) que retrata el món de la pagesia en aquest poble lleidatà. Una fita per al cinema català que espero marqui un abans i un després en el sector a casa nostra. Pocs s'han atrevit a fer cinema en la nostra llengua, per allò d'arribar al gran públic, i ara la Carla ha trencat esquemes i clixés. Espero amb candeletes l'estrena que hi ha prevista per al 29 d'abril. Aquesta no me la perdo.

6 comentaris:

  1. Jo també tinc ganes de veure-la.
    Tot el món civilitzat celebra aquest film. A Espanya, com que no és en castellà no els interessa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. I sobretot no els interessa perquè és en català!

      Elimina
  2. Em fa molt feliç aquest premi, semblava que no podia ser, però és. I és una notícia excel·lent. El que passa és que a mi 'Estiu 1993', ni fu ni fa. Gaires ganes de veure aquesta, no tinc...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Haha, si et sóc sincer, encara no he vist la d'Estiu 1993. Aquesta però intentaré anar a veure-la quan l'estrenin.

      Elimina
  3. Sembla que ja comença a haver-hi més de una llengua i això em fa feliç.

    Bon dia, Risto.

    ResponElimina