"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

diumenge, 27 de novembre del 2022

Voltant per La Bisbal d'Empordà.

 

Castell Palau.

Aquest cap de setmana he pujat al Baix Empordà convidat per uns bons amics castellers de Mataró, el Mia i la Veci, a la casa familiar de Sant Pol. Aquest petit poblet és a tocar de La Bisbal d'Empordà i vaig aprofitar el dissabte al matí abans de la trobada per fer un volt i tirar quatre fotos. Em va agradar força i vaig pensar que no s'hi ha de viure malament allà. Un poble d'11.000 habitants tocant al Parc Natural de Les Gavarres, amb el riu Daró que travessa la ciutat de nord a sud, el seu castell, el seu call jueu, les voltes, els grups de cultura popular tradicional... i, per descomptat, la seva ceràmica mundialment famosa.



Carrer de la Plaça Major.



Parròquia de Santa Maria.


6 comentaris:

  1. Que bones les galetes Graupera. Sobretot aquelles rodones amb sucre anisat blanc per sobre.
    Conec bé aquesta comarca. La meva dona prové de la Pera i encara hi tenim família.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs ara em penedeixo de no haver-ne comprat una capseta... No l'he tocat gaire el Baix Empordà. Me l'apunto per fer-hi una estada d'uns quants dies amb la bicicleta.

      Elimina
  2. M'encanta La Bisbal!
    Tens raó que és un lloc molt agradable i que s'hi ha de viure molt bé.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Proper a Girona, a la platja, a les Gavarres, un poble amb força activitat... Té molts ingredients per viure-hi bé la veritat.

      Elimina
  3. Ho conec molt bé i sí què és un poble molt maco. El riu Daró no sempre porta aigua, tret d'un any que hi vaig anar per gener i la vaig portar jo mateixa.🤭
    Aquesta font la tinc retratada des d'un angle molt diferent:
    https://elraconetdesalluna.blogspot.com/2017/06/font.html

    Bona tarda, Risto.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bona la foto que vas capturar. Segur que hi deu haver milers d'imatges captades d'aquesta font. A mi em va cridar de seguida a retratar-la.

      Elimina