"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

diumenge, 28 de juliol del 2024

Illes a Kota Kinabalu, Sabah, Borneo, Malàisia.

 

He tornat a Kota Kinabalu després d'un periple per la zona est de la regió de Sabah. I com que encara no havia fet la visita a cap de les illes que hi ha a pocs quilòmetres de distància de KK, he aprofitat aquest parell de dies de pas per la capital de la regió.

És molt fàcil accedir a les diverses illes. Des del moll d'on surten els fèrries pots comprar el transport a una o diverses illes. Jo vaig decidir passar només el matí i visitar un parell d'illes:  Marukan i Manutik.

Ja anava preparat, després de llegir alguns blocs, per trobar-me a un munt de turistes xinesos, com va passar. És el drama del turisme de masses, que ja no queden gaires indrets bonics que no hagin estat descoberts i explotats turísticament. Però què hi farem. Malgrat tot em va agradar el que vaig veure i vaig imaginar-me com l'espectacular havia de ser sense tanta gent.

Vaig fer algun banyet, lectura, i molta observació. I moltes fotos com de costum.










4 comentaris:

  1. No ens agrada la massificació, però no oblidis que tu mateix ets també un turista més, i per tant, responsable també de la massificació i segurament de la gentrificació.

    Bon viatge!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cada any que passa intento fugir més dels llocs massificats. Estic fent un viatge "poc turístic", visitant llocs que no hi va el turisme de masses. Evidentment, malgrat tot, no deixo de ser un turista. M'agradaria dir un viatger, però quan tens un temps limitat per viatjar passes a ser un turista.

      Elimina
  2. Les platges no les veig massa massificades per ser estiu.
    Gràcies per les fotos!

    Bona tarda, Risto.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Haha, el que passa és que als xinesos no els agrada gens prendre el sol, i es posaven a les zones d'ombra. Per això vaig poder fer alguna foto amb platges buides.

      Elimina