"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dilluns, 29 de desembre del 2025

Iasi (Romania).

 


He aprofitat les vacances nadalenques per visitar Romania. Aquest cop acompanyat pel meu germà Albert. Vam aterrar la nit de Sant Esteve a Iasi, localitat romanesa a la frontera amb Moldàvia, amb hora i mitja de retard, i per si aquest inconvenient no fos poc, ens van cancel·lar la reserva del cotxe de lloguer, així unilateralment. Evidentment, l'empresa on l'havíem llogat no ens va donar cap solució i no tenien més cotxes per llogar, així que vam haver d'agafar un Uber per anar cap a l'hotel.

L'endemà, ben esmorzats, vam tornar a l'aeroport per agafar un altre cotxe que havíem tornat al llogar per internet, però quina va ser la nostra sorpresa que el de l'agència ens va dir que tampoc tenien cotxes, que les empreses de lloguer per internet els lloguen encara que no n'hi hagi, i que després el client que s'espavili. Molt fort.

Finalment el noi de l'agència ens va dir que li entrava un cotxe l'endemà, 28, al vespre, cap a les 18:30, i vam acceptar, resignats, a esperar un dia més a Iasi. Vam cercar un altre hotel per passar una altra nit, i vam tornar al centre de la ciutat.

I a Iasi hem passat dia i mig esperant poder agafar un cotxe de lloguer per fer la ruta prevista. Ahir finalment ens vam donar el cotxe i vam poder sortir de Iasi cap a les 18:00 en direcció al Piatra Neamt. Us deixo algunes fotos a Iasi.

















4 comentaris:

  1. Impressionen molt aquests edificis, fins i tot em fan com a por...

    Bon viatge i bones festes! 🥂
    Bona tarda, Xavi & Albert.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hehe, et deu venir la por de recordar el compte Dràcula que era de prop d'aquí...

      Elimina
  2. Una ciutat bellament ornada d'arquitectures. Interios i exteriors.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs així és. El centre és majestuós i contrasta amb la resta de la ciutat d'estil soviètic, auster i pràctic.

      Elimina