Els Obeses són, al meu entendre, el millor grup en català sorgit en els darrers 15 anys. Un grup eclèctic que no té problemes a barrejar estils tan diferents com el rock dur, el rock simfònic, l'òpera, el funk, o la sardana. Ara ens sorprenen amb una peça de metall extrem que inclouran en la segona part del seu darrer àlbum "L'Ai al cor". Un tema amb guitarra esmolada i bateria trepidant. I amb uns registres de veu impressionants del cantant Arnau Tordera anant dels greus als aguts en una demostració de potència i de registres.
A més, es consagren com una de les principals bandes de l'imaginari reivindicatiu i defensor de causes justes, com en aquest cas amb la pagesia catalana. Si no vols pols no vagis a l'eraaaaaaaa!!!
No sé si m'agradaria escoltar com canta òpera o una sardana...
ResponEliminaBona tarda, Risto.
En la seva justa mesura tot pot estar bé. Ambdós estils poden arribar a carregar si s'escolten gaire estona. ;-)
EliminaRealment aquest estil de rock radical és una novetat en la seva trajectòria.
ResponEliminaEl temps dirà si el públic ho accepta o s'estima més l'estil Obeses de sempre.
En tot cas l'Arnau Tordera és un 10.
Havien fet alguna aproximació a melodies de rock dur en temes com "Ens hem alçat", "Ens en sortirem" o "L'ombra sols fuig en la nit", i ara toquen el metall extrem. Són tan eclèctics que es poden atrevir amb qualsevol estil i no em sorprendria res.
Elimina