"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dissabte, 23 d’abril del 2011

El meu llibre de Sant Jordi.


Enguany, encara que lluny de casa amb motiu de les vacances de setmana santa, també he volgut mantenir la tradició d'autoregalar-me un llibre per Sant Jordi, i de pas també he mantingut la tradició de comprar-me un llibre d'algun autor de la zona visitada. En aquest cas, i ja que estic a Porto, a la llibreria que vaig anar em van recomanar aquesta novel.la del premi Nobel mort el juny de l'any passat, el portuguès José Saramago. Curiosament, quan a la depenenta de la llibreria li vaig presentar tres novel.les portugueses de diferents autors, no se n'havia llegit cap, però em va assegurar que aquesta era novel.la de capcelera a totes les escoles del país, i d'obligada lectura (potser la noia no havia acabat els estudis i per aquest motiu encara no l'havia llegida).

Ja he començat la lectura del llibre, tot i que han estat més aviat pocs els moments per la lectura anant amunt i avall cada dia. Sé que es tracta d'una novel.la històrica ambientada en el Portugal del segle XVIII i que al Saramago aquest li sobraven els punts i li faltaven comes per narrar els fets. És recomanable fer la lectura amb una bombona d'oxigen a prop. Sovint quan arribo a un punt, m'ha donat tanta informació que em costa recordar tot el que m'ha explicat. En tot cas, val a dir, que el que diu, ho diu amb molta gràcia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada