"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dimecres, 28 de desembre del 2011

Nous Minyons. Candidatura a Cap de Colla dels Minyons de Terrassa.

Després d'haver-li donat moltes voltes, degut sobretot a la gent que m'ha animat a prendre aquesta decisió i m'ha mostrat el seu suport incondicional, i d'haver-ne valorat els pros i els contres, finalment m'he decidit a presentar candidatura per encapçalar la propera junta tècnica de la colla com a Cap de Colla dels Minyons. Els motius que m'han empès a prendre aquesta decisió són diversos, però principalment, i com ja he deixat clar amb anterioritat, es deu a la insistència d'un bon grapat d'amics i companys de la colla que m'han animat a afrontar aquest repte. Estic convençut que junts podem fer grans coses per la nostra estimada colla.

Assumeixo de bon principi les meves limitacions inicials (manca d'experiència dins d'un equip tècnic, perfil baix dins de la colla, no pertànyer al selecte col·lectiu d'amics de les vaques sagrades...), però estic convençut que tots aquests desavantatges es poden compensar mitjançant la il·lusió, les ganes de treballar i la confiança de tots vosaltres. Només us demano que ens doneu a mi i el meu futur equip un vot de confiança, i que tingueu present que el fet de no haver estat mai un cap visible en la direcció tècnica de la colla, no vol dir que no hi entenguem de tot això. Ja fa un bon grapat d'anys que faig castells (vint per ser exactes), i tinc les idees ben clares de com m'agradaria que funciones tot plegat.

Sé que hi ha molts Minyons disposats a treballar per la colla, i que mai ho han fet perquè mai se'ls ha proposat o se'ls ha donat l'oportunitat. Personalment, ja he parlat amb alguns Minyons que estan disposats a acompanyar-me en aquesta nova aventura que us proposem, però això no vol dir que no estiguem oberts a la participació de qualsevol de vosaltres que estigui interessat a col·laborar i a aportar el seu granet de sorra en el que esperem sigui una nova etapa gloriosa dels Minyons. Estem en un moment de creixement social que cal aprofitar i treure'n el màxim partit, i ara cal, més que mai, un nou rumb per la colla.

Tenim ganes de fer canvis. I no em refereixo únicament a canvis de persones al tronc dels castells, al folre o a les manilles. Els canvis han de ser molt més profunds que tot això. Volem canviar certes dinàmiques enquistades a la colla de ja fa anys i que creiem que són negatives. Per posar alguns exemples: horaris d'assaig, titularitats eternitzades del tot inexplicables i innecessàries en certes posicions dels castells, pressions de "l'entorn" al cap de colla, assaigs lents, poc motivants i amb massa crits, manca de diàleg amb castellers que necessiten explicacions, distànciament junta-tècnica, i algunes més que us volem fer saber el dia de l'assemblea.

Crec que ha arribat l'hora del canvi als Minyons. Estem molt agraïts a tots els caps de colla que s'han sacrificat i han tibat del carro tots aquests anys, però creiem que ara cal renovar estructures i mirar endavant. Tenim grans reptes pel davant i els haurem d'afrontar tots plegats. Tots. Us asseguro que si no sóc jo l'elegit en la propera assemblea, donaré tot el meu suport incondicional al cap de colla que la majoria hagi elegit, i em posaré a la seva disposició al cent per cent. Espero que tots vosaltres estigueu igualment disposats a treballar de valent per la colla i que la propera temporada estigui farcida de grans castells i grans alegries.

Els que estigueu interessats a col·laborar amb aquest nou projecte que volem endegar, us podeu posar en contacte amb mi a través del grup de facebook (http://www.facebook.com/risto2012) o al correu (ristominyons@telefonica.com). 

Visca els Minyons de Terrassa!

Risto

2 comentaris:

  1. sabia que al final acceptaries ;) saps que als estatuts diu que quan algú ho fa públic ja no es fa enrere?

    ResponElimina
  2. Pels que s'hagin sentit ofesos amb el meu escrit, sense ser conscients del dia en que es va escriure...
    Sí, és una innocentada! No em penso presentar per ser cap de colla dels Minyons, i no comparteixo al cent per cent les meves pròpies opinions d'aquest escrit.

    Espero que aviat aparegui algú motivat per posar-se al davant de la colla, però entenc que no hi hagi molta gent disposada al sacrifici. Potser si tothom col·laborés a fer la feina una mica més senzilla...

    ResponElimina