Fa uns dies han aparegut els resultats de les proves de competències bàsiques que s'han fet aquest any als alumnes de sisè de primària de les escoles catalanes, i se n'extreu que els alumnes han millorat en català, castellà i matemàtiques, però han retrocedit en anglès. Amb aquests resultats la Conselleria d'Educació es penja la medalla de la millora educativa en un temps de retallades pressupostàries i de forta contestació del món educatiu contra les mesures estalviadores de la Consellera Rigau.
És, com a mínim, curiós, que el Departament d'Ensenyament hagi aconseguit que els alumnes millorin els resultats en les proves de competències en una època de forta desinversió en el sector educatiu. Cal recordar que aquesta Consellera va acabar amb la sisena hora a les escoles públiques de primària que havia posat en marxa l'anterior govern tripartit. També aquesta Consellera ha retallat places de mestres, ha augmentat els ratis d'alumnes per aula, i ha augmentat les hores lectives dels docents.
Quin és el secret de l'èxit? Molt senzill. Si vols que els resultats de les proves millorin, baixa el nivell de les proves. Tan fàcil com això. I si en les properes proves els interessa que els alumnes continuïn progressant, baixant una mica més el nivell de les proves segur que ho aconseguiran, i així l'opinió pública es pensarà que les retallades pressupostàries aplicades no tenen relació directa amb el rendiment acadèmic dels alumnes.
Segur que els professors dels primers cicles de l'educació secundària (ESO) estaran fregant-se les mans davant de l'arribada de nous alumnes més ben preparats que en cursos anteriors. A partir del proper curs ja podran apujar el nivell de les classes, ja que els resultats de les proves de competències bàsiques a sisè evidencien que rebran a uns alumnes més ben preparats que els dels cursos precedents...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada