"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dissabte, 24 d’agost del 2013

Jet lag? No, jet llarg.

Cap d'aquestes és possible al seient d'un avió (com a mínim en classe econòmica).

S'han dit moltes coses al voltant de la incidència del famós "jet lag" pel cos humà. Segons la Viquipèdia, el Jet Lag és un desequilibri produït entre el rellotge intern d'una persona i el nou horari que s'estableix al viatjar en avió de llarg recorregut a través de diverses regions horàries

Ahir quan vaig arribar a la meva casa a Terrassa, feia prop de 40 hores que no tocava un llit, i al voltant d'un dia sencer enllaçant transports un darrere l'altre. A saber: moto fins l'aeroport de Saigon (30 minuts); esperes i avió fins a Bangkok (3 h. en total); esperes i avió fins a Istambul (12 h.); esperes i avió fins a BCN (7 h.); esperes i enllaços de bus, tren i cotxe fins a casa (3 h).

És a dir, que després de prop de 40 hores sense poder-me estirar en un llit (que és l'únic lloc on el meu cos pot/sap descansar), a mi que no em parlin de "jet lags" ni hòsties. El que porto és un cansament acumulat d'hores sense dormir que m'ha deixat fet un cromo. Els ritmes naturals del son els he desgavellat completament, i no per quatre o cinc hores endavant o endarrere...

Aquesta nit em pensava que el meu cos m'exigiria com a mínim deu o dotze hores de son, i m'havia posat el despertador cap a les 13 del migdia per no excedir-me (vaig anar al llit a les 4:00 després de l'assaig de castells). Doncs a les 8:30 ja se m'obria un ull... i he acabat despertant-me a les 9:50. Més les quatre hores dormides ahir per la tarda abans de l'assaig... nou i pico reposadores hores de son. A veure que passa a partir d'ara, i com evoluciona el cos amb els nous horaris. Ja m'estic tement el típic desvetllament a les 3:00 de la matinada qualsevol nit d'aquestes...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada