"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dimarts, 10 de setembre del 2013

El Departament d'Ensenyament maltracta als mestres substituts.

Detall d'una llista de nomenaments de substituts de mestres.

Avui m'han donat per fi una substitució a una escola de Polinyà. Com ja va passar l'any passat, el Departament ens retalla als substituts un percentatge de jornada i de salari, per estalviar-se quatre duros. Cap substitut ni treballa ni cobra les estones d'esbarjo dels infants, i té 2 hores i mitja menys de feina retribuïda a casa. És a dir, unes distincions respecte als professors amb plaça fixa i/o amb vacant, que poden generar tensions innecessàries a moltes escoles. A mi, per exemple, que no em busquin a l'hora del pati per una feineta o per una baralla entre nens, que a mi no em paguen i no és responsabilitat meva, m'enteneu?

A sobre, el Departament té la barra de fer incorporar als substituts als centres el mateix dia que comencen les classes els nens, amb la qual cosa, no podem preparar-nos el curs com caldria, i ni tan sols tenim cap coneixement de l'escola on anem a parar. Evidentment, el Departament confia en la bona predisposició dels mestres substituts per fer un esforç extra d'acoblament ràpid al centre, i si pot ser una incorporació prèvia "voluntària" perquè els centres puguin donar alguna instrucció abans del primer dia de classes. Podeu comprovar en la imatge que adjunto, com a les llistes dels nomenaments de substituts posen la data d'incorporació del dia 12/09, igual que els nens, però demanen en una línia inferior que el mestre substitut es deixi caure per l'escola per no anar sense cap mena d'informació, amb els problemes evidents que això implica.

Res, un any més el Departament es cobreix de glòria amb aquesta iniciativa que suposo que no deu estalviar ni un 0'00001% dels pressupostos generals. Dijous quan arribi al centre, que encara no sé ni on para, em posaré a la filera com els alumnes i a veure si em diuen a quina classe em toca...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada