"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

divendres, 15 d’agost del 2014

Nicaragua - Dia 25 - Palacagüina.

Al parvulari jugant a 1,2,3, picar paret.
Aquest matí he anat amb les cooperants a un parvulari del mateix barri d'ahir, Musulí. Hi havia pocs alumnes i fins i tot algun que no ha vingut per trobar-se malalt. En una mateixa aula hi havia els alumnes de 3 a 5 anys, i algun fins i tot tenia a la germana gran fent-li companyia tota l'estona (rotllo adaptació).

Els alumnes escoltant (o no) a les cooperants.
Les cooperants han organitzat alguns jocs i han inventat un conte amb l'ajuda dels nens. Després aquests han fet els seus dibuixos del conte, i s'ha acabat la jornada amb algun joc més.

Aquí sí que semblen atents...
A la sortida de l'escola l'Eva i la Maria han fet via cap a Sant Juan del Sur, a passar-hi el cap de setmana, i jo m'he quedat novament sol. Tampoc m'he avorrit excessivament ja que he estat xerrant una llarga estona amb dues noies que treballen al lloc on m'allotjo i que no estaven gens estressades i m'han pogut dedicar una bona estona. Fins i tot m'han convidat a degustar el vi de jamaica que elaboren aquí amb flor de jamaica. Molt dolcet i refrescant. 

Treballant amb la mestra, i una mare i un germà gran que estaven per allà...
Amb les dues noies hem parlat una mica de tot, i he tornat a comprovar com la religió continua marcant a bastament les vides de la majoria de la gent d'aquí, i com encara hi ha pressions socials que marquen molt. Una ja era mare amb 19 anys, i l'altre reconeixia la pressió social que suportava pel fet de no estar casada i no tenir fills als seus 27 anys. 

Rotllana per jugar a la bomba!!!
A l'hora del dinar, també he estat entretingut amb el noi que atenia a la barra que m'ha estat explicant com arribar al canó de Somoto i algunes coses de les festes que comencen avui aquí a Palacagüina amb motiu de la celebració de la fira del blat de moro. Que si concerts, cavalls, bous, elecció de reines... A veure què tal. 

Mural amb els cims de Palacagüina i l'estelada, la sandinista i la nacional.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada