"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dilluns, 14 de desembre del 2015

Nyaungshwe i el llac Inle. (7)

Pescador remant amb el peu.




























El llac Inle és un dels punts turístics més visitats del país, i la ciutat de Nyaungshwe, el punt neuràlgic des d'on els tour operadors organitzen des de visites al llac, a excursions vàries, i transport a altres indrets turístics del país. Cada dia que passa, proliferen els negocis encarats als turistes, i sense anar més lluny, jo em vaig allotjar en un hostel que no feia ni un mes que havia obert les portes. El regentava una dona xinesa (com no) amb la particularitat d'oferir dormitoris compartits a un preu més baix que la resta d'hotels o hostels. I la veritat, pel que vaig poder comprovar, el negoci li estava funcionant de meravella tot i algunes incidències comprensibles degut a la curta trajectòria.

El transport escolar.




























El llac Inle està situat a l'estat Shan, on actualment encarà hi ha un conflicte a la zona est entre alguns membres de l'ètnia Shan i les forces de l'estat per la voluntat secessionista dels primers. És per aquest motiu que no he pogut dirigir-me a Hsipaw per la carretera 44 com jo volia, si no que hauré d'anar per l'interior, passant per Mandalay. Els turistes tenen restringit el pas per aquesta zona, i solament es pot passar demanant un permís a la capital del país.





























El llac ocupa un espai de 500 km2, amb un 100 de llarg per 5 d'amplada. Està envoltat de petits pobles i algun de més gran. Aquests pobles treuen profit del llac pel regadiu de cultius, pesca, comerç.., Hi ha un bon grapat de cases flotants, mercats flotants, i fins i tot alguna pagoda. Les canoes a motor pel transport de mercaderies o de passatgers, i els petits bots de rem familiars i que usen els pescadors, donen vida al llac de nord a sud, i d'est a oest,  


Conductors de rickshaw esperant clientela.




























A banda del llac, i la seva vida interior, també es poden fer algunes excursions per les carreteres i camins que l'envolten. Monestirs, pagodes, imatges gegants de Buda, i paisatges rurals on sembla que la vida vagi més lenta. Amb la bici que em van deixar al hostel, vaig anar voltant per Nyaungshwe i els voltants, de nit i de dia, gaudint del plaer de pedalar sense a penes trànsit, ni grans desnivells.


Pàrquing de canoes.




























Nena fent la bugada.

Una de les aficions dels infants de Nyaungshwe, els estels.

Foto de família?

Un pont de fusta a Maing Thaul, de prop d'un kilòmetre.
Aquests nens em van avisar, tot i que em va costar entendre què volien, que no podia estar amb la bici tan a prop del Buda.



Moment per a l'oració vespertina.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada