"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dimecres, 18 de maig del 2016

El "temazo" del dimecres. Els Pets - "Tarragona m'esborrona".


Tercera entrega de la tetralogia dedicada al concert del "Rock Català" del 14 de juny del 1991. En aquesta penúltima entrada dedicada a Els Pets, un dels temes més emblemàtics i populars de la banda tarragonina: Tarragona m'esborrona, Constantí em fa patir!! Del seu àlbum "Calla i balla" publicat el mateix any del concert, i on apareixien altres perles del seu repertori més aclamat com ara "S'ha acabat", "Està plovent" o "Vine a la festa".

Els Pets sempre em va semblar el grup que tenia menys qualitat dels quatre, i que feia cançons facilones. Tanmateix, després de més de 30 anys de carrera musical, se'ls ha de reconèixer que sempre han sabut connectar amb el seu públic i que tenen algunes cançons que s'enganxen. Grup preferit dels cumbes tirant a pagès, i de nenes molt nenes.

3 comentaris:

  1. Cumbes-xirucaires també urbans.
    Vaig ser a aquell concert i durant aquest 25 anys he escoltat molt els Pets.També Sau, Sangtraït i Sopa.

    ResponElimina
  2. Doncs són els que han venut més discs dels quatre

    ResponElimina
  3. Pons, segurament Chenoa o Bustamante han venut molts més discs que els quatre grups junts, però això no implica major o menor qualitat, no?

    Xavi, evidentment, també els xirucaires urbanites, que en aquella època eren legió, com a mínim a la meva colla castellera.

    ResponElimina