"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dijous, 27 de juliol del 2017

Perú dia 4: Cuzco (la gent).

Aquest migdia he arribat a Cuzco (3.428 m.) amb un avió de Peruvian que tenia els seus anys. La maniobra d'entrada a la pista de l'aeroport ha estat de les més espectaculars que he vist mai, volant a escassa distància de les muntanyes que envolten Cuzco, i fent uns girs força impactants per agafar la direcció de la pista.

Només començar a caminar per la terminal de l'aeroport ja he notat que l'alçada estava afectant al meu cos, tot i que m'hi he adaptat força ràpidament. Només sortir de la zona de recollida de maletes hi havia una cistella amb fulles de coca perquè tothom qui volgués n'agafés fins a 3 fulles. M'he posat una a la boca i no sé si per l'efecte placebo o simplement per una qüestió d'adaptació, no he patit marejos ni coses rares en cap moment. El que sí que he notat és la dificultat per agafar oxigen, ja que les quatre passes que he fet des d'on m'ha deixat el taxi (15 soles) fins a l'hostel on m'allotjo, ja respirava entretallat i amb el cor accelerat.

Un cop instal·lat he sortit a passejar, i ràpidament m'he adonat de la bellesa d'aquesta ciutat. També de la gran quantitat de turistes d'arreu, i de locals que intenten guanyar-se la vida a costa d'aquests. També m'he adonat que aquí, al contrari del que passa a Lima, el sol brilla. És més, espetega. Molts locals portaven paraigua per protegir-se dels rajos.

Arribat a la Plaza de Armas, he vist que hi havia una multitud de gent, i m'he espantat una mica pensant en que fossin turistes. M'he tranquil·litzat al comprovar que eren mestres concentrats en una nova jornada de vaga, i van 42 de consecutives!!! Això és lluita i no les "vaguetes" d'un dia que fem al nostre país.
 
Professors concentrats reclamant millores salarials.





4 comentaris:

  1. La gent és el més important de cada país.

    ResponElimina
  2. Ah sí? Doncs ahir una gent d'aquí em va voler emborratxar a base de ron amb Sprite... ;-)

    ResponElimina
  3. Hola Xavi sóc la Carla, molt xules les fotos, ja m'he llegit tots els dies que portes allà. VES AMB COMPTE QUE LES LLAMES ESCUPEN!!

    ResponElimina
  4. Me n'alegro que t'agradin les fotos.

    No pateixis per les llames. Jo als animals, en general, no m'hi apropo gaire.

    ResponElimina