"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

divendres, 28 de juliol del 2017

Perú dia 5: Cusco (II)

Església de la Compañía de Jesús.
Avui m'he despertat mig de resaca perquè ahir vaig estar bevent amb uns locals que vaig conèixer a l'explanada de l'ermita de Sant Cristòfor, on celebraven una festa en honor al sant. La gent menjava i bevia, i llençaven coets cada dos per tres.

Passant per la Plaza de Armas m'he tornat a trobar als mestres concentrats protestant. He pogut parlar amb uns quants d'ells i m'han explicat la situació que pateixen. Un sou de 1200 soles, uns 300 euros, que no és ni la meitat del que cobra un policia per exemple. M'han explicat la mala jugada que els va fer el sindicat majoritari, controlat per un partit polític "Patria Roja" que es veu que de roja en té ben poc. Porten 43 dies de vaga i cada un d'aquests dies s'han concentrat a la Plaza de Armas, de les 8 del matí fins al migdia. Diuen que el govern els exigeix que aturin la vaga per començar a negociar, però no se'ls creuen gens. Avui, pel fet de coincidir la mobilització amb el dia de la pàtria (proclamació de la independència d'Espanya), la majoria dels mestres concentrats vestien elegantment (com podeu comprovar a la foto).

Avui he dinat per tant sols 5 soles (1 euro i escaig) a un lloc local ben digne on m'han servit una sopa espesa de moraya (amb base de patata) i uns espaguetis amb pollastre, acompanyat de la chicha morada, com no. Després he anat a visitar l'església i convent de Santo Domingo, de l'ordre dels dominics. Si ahir vaig fer la de San Francisco, dels franciscans, avui ha tocat la de la competència. L'edifici es va construir sobre les bases d'un antic temple inca i encara queden murs de l'època precolombina. A dins, com de costum entre els bons cristians, obres d'art i luxe per tot arreu. Si volen acabar amb la pobresa al món, que comencin a vendre patrimoni que els surt per les orelles...

Avui, que es compleixen 196 anys de la proclamació de la independència del Perú, em pregunto si finalment Catalunya també podrà celebrar el mateix d'aquí a poquet...
 
Cripta de l'església i convent de San Francisco.



Treballador infantil prenent-se un descans.

Donant suport a les reivindicacions dels mestres, a la Plaza de Armas.


Treballadora infantil cansada de treballar.

4 comentaris:

  1. Tu desentones una mica amb aquests professors tant ben trajats

    ResponElimina
  2. Se'm va oblidar posar el "traje" a la maleta de viatge...

    ResponElimina
  3. Molt interessant el reportatge. Aquesta vegada a part dels habituals tens una altre "follower". Dilluns passaràs l'examen. Ja t'ho explicaré.
    Jo ho trobo molt interessant.
    M. Teresa

    ResponElimina
  4. Gràcies Teresa!!
    A veure, a veure aquest test...

    ResponElimina