"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dijous, 31 de gener del 2019

Aprenent de Rembrandt.























Avui he tingut una iniciació en l'art del gravat en una sortida amb alumnes de 6è de l'escola on treballo al Centre Cultural de Terrassa, on actualment s'hi exposa una col·lecció privada de gravats del mestre holandès Rembrandt Harmenszoon. Recordo que una vegada, quan anava a l'institut, vaig fer un treball artístic a la classe de religió, i vaig calcar sobre la part posterior d'un mirall el dibuix d'una sardana de Picasso, i posteriorment el vaig resseguir i buidar amb un punxó per acabar-ho pintant amb tinta negra. L'efecte va ser força bonic, i de fet, encara conservo aquella obra artística a casa dels pares. La d'avui ha estat més ràpida de fer fins i tot. Ens han donat el dibuix d'aquestes mans en un full blanc. L'hem calcat amb paper vegetal i l'hem traspassat a un tros de cartró tipus tetrabrik simplement ajuntant la part del dibuix amb el cartró i passant el llapis per la part del darrera del dibuix perquè el calqués al cartró. Un cop calcat al cartró hem resseguit tot el dibuix amb un punxó per després omplir aquestes línies amb una tinta negra. Després amb un tros de coto-fluix hem netejat el cartró, i solament ha quedat tinta a les línies del dibuix. Amb una màquina premsadora hem tornar a ajuntar el cartró amb un paper blanc i n'ha sortit el gravat.

8 comentaris:

  1. Potser m'hi dediqui quan em jubili...

    ResponElimina
  2. Necessites començar temporada ja, hahaha! Aquesta mena de manualitats són molt addictives, hi ha tantes coses que no sabem com es fan, i quan comences a sortir-te'n ja estàs atrapat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres, deixa'm descansar una miqueta més que s'està molt bé sense l'obligació dels assaigs i les actuacions... Això de poder anar a sopar un divendres, quedar amb amics, anar a un concert, o simplement a casa al sofà mirant la tele... calla, calla.

      Elimina
    2. Quanta raó... quan ens hi posem, ens hi posem... però s'està tan bé amb els divendres lliures...

      Elimina
    3. Aprofitem-ho que ja queda menys...

      Elimina
  3. Jo vaig fer un taller de gravat fent servir aquesta tècnica i va ser una canya. M'ha fet gràcia veure la teva "obra" sobre el tetrabrik i l'estampació final. Haurem de muntar un talleret...

    ResponElimina
  4. Si muntem taller vull un 60% dels beneficis mínim. Haha.

    ResponElimina