"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

divendres, 5 de juliol del 2019

Cuba (1) - Santiago de Cuba.

Catedral de Nuestra Señora de la Asunción.

Grup de salsa i son a la casa de cultura.

Tumba de Fidel Castro.

El Morro

El passat dimarts vaig arribar a La Havana, Cuba, en un vol des de Barcelona, via Madrid d'unes 13 hores en total.Vam sortir de l'aeroport del Prat a les 13:00 i vam arribar a La Havana a les 21:00 del mateix dia.

Un cop a La Havana vam haver d'anar fins a una altra terminal per agafar un vol cap a Santiago de Cuba. Aquest vol sortia l'endemà a les 6:30 del matí, així que vam fer nit a l'aeroport intentant dormir, poc i malament.
El vol a Santiago es va allargar al voltant d'una hora i mitja i a les 8:00 del matí vam aterrar a l'altra punta de l'illa. Un tal Jorge va ser el més hàbil dels buscavides que ens va recollir en el seu cotxe per dur-nos al centre de la ciutat, portant-nos a més a una "Cadeca" (casa de canvi) ja que la de l'aeroport encara era tancada.
Després ens va portar fins a la casa on havia reservat habitació, la Casa Colonial 1909, al carrer Santo Tomás, molt propera al carrer Enramadas i a la plaza Cespedes on hi ha la catedral i centre històric de la ciutat.

La casa tenia dues habitacions a lloguer i la regenta una noia jove, la Charlenne, que hi viu amb el pare, el Ramon, i la filla, la Vanessa. Pare i filla treballen per a l'estat en diferents àrees municiapals, i la filla de 10 anys just començava les vacances escolars de juliol i agost.

L'endemà d'arribar a Santiago començava el Festival del Caribe o Festival del Fuego, d'una setmana de durada, i motiu principal de la visita a aquest lloc. Aquests dies doncs hem combinat les visites a llocs d'interès de la ciutat, com ara la tomba de Fidel Castro i José Martí, el fortí del Morro on la flota espanyola va rebre una important i definitiva desfeta contra l'aliança cubano-nordamericana el 1898, el quartell de Montcada, inici desafortunat de la revolta castrista, o la Casa de la Trova, etc., etc, amb la presència d'espectacles varis dins del Festival.