"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dimecres, 17 de juliol del 2019

Cuba (5) - Ciudad de Avila - Cayo Coco.

Aquests darrers dies els hem ocupat en arribar fins als Cayos de la costa nord-oriental de Cuba. En concret hem anat a un ressort de Cayo Coco, el menys oriental dels Cayos a excepció de Cayo Guillermo. I, evidentment, per allotjar-se a un cayo l'única opció és un ressort. Nosaltres ens hem allotjat un parell de nits al Sol Melià que és dels més econòmics. Per a mi era la primera vegada que anava a un ressort d'aquestes característiques, i no tinc clar que ho repeteixi. I si ho faig, serà com aquí, per un parell o tres de dies com a màxim.

La ruta fins al cayo la vam iniciar a Holguín, on havíem fet una nit després de Guardalavaca. La següent parada, després d'unes cinc hores de viatge va ser Ciego de Avila, des d'on havíem d'agafar algun transport privat per arribar fins al cayo. Ens vam trobar la sorpresa que no hi ha cap transport públic o estatal fins als cayos i que els taxistes et poden arribar a demanar fins a 60 CUC per trajecte. Nosaltres vam tenir "sort" i vam negociar l'anada i la tornada per 40 + 40 CUCs.

A Ciego de Avila no hi vam trobar gaire cosa a fer, però vam fer una ruta per la ciutat cercant el nostre allotjament reservat per AirBnb. Al barri on hi havia l'allotjament no apareixien els noms dels carreres, ni tampoc els números de les cases, i tan sols teníem una ubicació per coordenades de GPS que tampoc era del tot correcte. Total, que vam estar donant voltes pel barri preguntant als veïns per la casa, i ningú no ens sabia dir. Finalment, uns veïns van facilitar-nos un telèfon per trucar a la propietària i li va indicar on era exactament la casa. Tanmateix, un cop arribats ens vam trobar la sorpresa que no ens podíem allotjar allà per no recordo quin problema amb reparacions i tal, i van reubicar-nos a casa d'un altre senyor que llogava un apartament.

L'endemà vam anar a negociar pel taxi cap al cayo, i vam conèixer a un paio d'Almeria que ens va acompanyar fins a mig camí de d'Ciego al cayo, fins a Morón. Era un transportista i guarda de seguretat una mica "especial". Tenia un mòbil amb la bandera d'Espanya amb el pollastre, i es va passar tot el viatge ensenyant-nos les fotos del seu viatge per Cuba molt emocionat.

El trajecte fins al cayo va ser d'uns 100 i escaig quilòmetres, i un cop arribats al ressort (12 h.) ens van poder ubicar immediatament a una habitació. Tanmateix, ens van posar en una amb llit de matrimoni i vam demanar el canvi, amb el què vam sortir guanyant ja que la nova habitació donava a la piscina i al mar i estava molt més propera al centre neuràlgic del ressort.

A cayo coco ens hem limitat a fer vida de ressort. Platja, piscina, menjar i beure. Beure a tota hora: cuba libre, mojito, pinya colada, cervesa, gintònic... Ni el menjar, ni el beure eren de gran qualitat, però tampoc som uns grans gourmets, així que ja ens ha estat bé. Al ressort hem conegut gent de Madrid, de Sevilla, de Soria, de Mallorca, de Galícia... Fins i tot al director del ressort, un mallorquí anomenat Miquel Àngel.

Animació nocturna a Ciego de Avila.

Al taxi camí de Cayo Coco.

Ressort Melia Sol Cayo Coco.

1. Haha. La veritat és que no em puc pas queixar...