"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dilluns, 20 de gener del 2020

Escurçó negre.

Rowan Atkinson, Tony Robinson i Tim McInnery, protagonistes de BlackAdder II, 1986.























- Bàldric, vols deixar de posar cara de peix bullit? Aquesta foto la veuran milions de persones, ho entens?

- Senyor, es que aquesta és la meva cara. No sé posar-ne una altra.

- Déu del cel. Doncs intenta somriure almenys. Pots intentar-ho això?

- Però senyor, és que no estic content jo. Avui encara no he fet ni un mos i som ja prop del migdia.

- Si no has menjat ha estat perquè no has volgut maleït desagraït. Bé que t'he deixat les restes del meu esmorzar.

- Però senyor, només m'ha deixat les engrunes del seu entrepà i la pell del fuet, i de fet, se m'ha avançat el gos.

- Valga'm déu, fins i tot el gos és més llest que tu!

- Sí senyor, té vostè un gos molt intel·ligent. Em donarà alguna cosa per menjar després del retrat?

- Quin retrat capsigrany? Què no veus que estic fent un "selfie" amb el mòbil?

-  Porta vostè una espasa molt estranya senyor.

- Espasa? No veus que és el pal del selfies? Gamarús! Encara no t'has adonat que estem al segle 21?

- Senyor, jo no entenc de números...

- Au, feta. Ves a escampar la boira una estona, i si pot ser no tornis fins al nadal.

- Senyor, però si acabem de celebrar les festes.

- Doncs per això mateix Bàldric.



... i aquesta és la meva humil aportació als Relats Conjunts del mes de gener.

6 comentaris:

  1. Respostes
    1. Sí, pobre. Aquest Escurçó Negre és un dèspota.

      Elimina
  2. Segur que en pobre Bàldric no s'ho mereix tot això... quin menyspreu!

    ResponElimina
    Respostes
    1. És el què té ser pobre i treballar per a l'Escurçó Negre...

      Elimina
  3. Una recreació molt fidedigna de la sèrie, era ben bé així, i la manera de parlar que tenen. Només t'ha fallat que en Bàldric deia 'nyor' en comptes de senyor, o vaig errat?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs no recordo això què em comentes. Hauré de tornar a mirar-me la sèrie, que era boníssima. Si que em sonava que li deia senyor tot sovint amb aquella traducció tan original que feien els dobladors de TV3.

      Elimina