"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dissabte, 15 de febrer del 2020

Bola de Drac: 30 anys de la seva estrena en català.























Un dia com avui de fa 30 anys TV3 estrenava la sèrie infantil japonesa "Bola de Drac", que va esdevenir un èxit d'audiència inesperat, i una moda amb milers de fervorosos seguidors joves al llarg dels 90's. Va ajudar, a més a més, milers d'infants catalans a aprendre i/o desenvolupar la llengua catalana, ja que a la sèrie s'hi va enganxar tothom, catalanoparlants i castellanoparlants.

Recordo que els primers episodis de la sèrie em van impactar força i m'hi vaig enganxar de seguida. Després, a mesura que els capitols se centraven en lluites interminables vaig anar perdent l'interès, i diria que la segona època de "Bola de Drac Z" ja no la vaig seguir a penes.

Potser avui dia, amb la multitud de canals televisius que hi ha, i les plataformes d'internet, és difícil que els infants s'enganxin a sèries a través de TV3, i potser per aquest motiu, sembla com si la televisió pública hagués llançat la tovallola de competir per captar el públic infantil, i només cal veure com ha decaigut el nivell del seu canal infantil, el Club Súper 3. Trist, perquè és un dels principals instruments per normalitzar el català a nivell social.

4 comentaris:

  1. Jo ja era gran. Qui se la mirava sempre era la meva filla, i li agradava molt.

    ResponElimina
  2. Un bon dia vaig arribar a casa des de l'escola i me'n vaig anar cap a l'habitació dels jocs. Com cada dia, em disposava a estirar-me a terra i posar-me el capítol pertinent de l'Arale. Però no va sortir el programa que esperava. Bola de Drac? Però què redimonis era allò, jo volia l'Arale!! Tot i així, vaig mirar aquella nova sèrie. I el dia següent també. I l'altre. I va resultar que aquella sèrie va marcar la meva infància i la de molta gent. No hi ha una decepció que hagi portat millors coses a la meva vida.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo no recordo quan vaig enganxar-me. Sé que ja havien passat alguns capítols, però recordo que m'hi vaig enganxar de seguida. I també recordo que tothom feia dibuixos del Goku i d'altres personatges.

      Elimina