"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dissabte, 8 de febrer del 2020

Catalunya, un país per beure'l.























Em sembla que he comentat en més d'una ocasió que una de les meves aficions preferides és menjar i beure. Ja sigui a casa, a casa dels pares, on tinc la sort de tenir una mare que cuina molt bé, en un bar o un restaurant, o en un àpat amb amics, gaudeixo menjant i bevent. És un dels plaers que la vida ens ha regalat, i intento gaudir-lo al màxim, tot i que amb moderació i intentat equilibrar la dieta al màxim, que si no ja sabem que passa... Tanmateix, no em puc estar de fer, de tant en tant, alguns d'aquells àpats que acabes ben tip i no pots engolir res més, ja sigui una calçotada, una barbacoa, o una celebració especial. I en tot bon menjar, no pot faltar un bon beure.

A Catalunya tenim la sort de comptar amb una gran varietat de begudes amb DO catalana com ara el vi, el cava, la cervesa, la ratafia, el vermut, el licor d'arròs, etc., i amb una relació qualitat-preu força competitiva. Jo ja fa temps que intento consumir exclusivament begudes de la terra, que no tenen res a envejar a les d'altres contrades. Tampoc vull dir que em negui a tastar begudes de fora, però com a norma, intento ajudar els productors d'aquí.

De vins en tenim de molt bons i de diferents zones. Jo estic bastant acostumat als vins de la DO Montsant, tot i que també m'agraden molt els Priorats, els Costers del Segre, o de la Conca de Barberà. Bé, de fet, diria que m'agraden els vins de tot arreu, però tinc el paladar més acostumat a algunes varietats.


2 comentaris:

  1. Coincideixo en tot el que dius Risto. Menjar és un art. Si és amb la mare, encara més. I vi sempre que pugui ser, de les denominacions d'origen que esmentes. I encara podríem afegir el Penedès, la Terra Alta, Alella, Empordà, Pla de Bages, i potser me'n deixo algun.

    ResponElimina
  2. A casa no som uns grans aficionats al vi, però en prenem de tant en tant. La companya és més aficionada a la cervesa, i sovint en tasta d'artesanes. En els dos casos, solem comprar productes de la terra, que n'hi ha per triar i remenar. Com que no n'entenc ni un borrall de vi, només sé si m'agrada o no, i els d'aquí ja em semblen prou bé. El que sí que diré és que el seu disseny d'etiquetatge és molt atractiu i modern, només per això val la pena triar-los.

    Ara que, la meva gran perdició no és l'alcohol, sinó el menjar. Aquí sí que tenim un problema...

    ResponElimina