Aquest matí al Palau de la Generalitat, el Síndic de Greuges ha presentat la publicació de l'estudi sobre "L'estimació del cost de la plaça escolar a Catalunya", destacant amb les dades analitzades l'infrafinançament i els desequilibris del sistema educatiu.
No m'han sorprès gens les conclusions de l'estudi, ja que ja fa uns anys que em moc per aquest món de l'educació i he pogut comprovar les diferents realitats escolars, i la manca de recursos endèmica del sector. De fet, ningú s'hauria d'estranyar per la realitat que dibuixa l'estudi tenint en compte que la inversió educativa catalana (no arriba al 3%) és de les més baixes d'Europa, i queda molt lluny del que la llei estableix (6%).
I per altra banda hi ha el tema de la triple xarxa educativa (pública-concertada-privada) que perpetua, i darrerament fins i tot agreuja, les desigualtats entre estudiants i, fet i fet, la societat de classes. Qui té calés tria escoles menys complexes, amb composició social de classes mitges-altes o altes, i qui no en té, o té els justos, no pot triar i acaba a les escoles d'alta complexitat, que en termes menys eufemístics vindria a significar escola "gueto" o "xunga".
Veurem si l'estudi aquest serveix per posar solucions a aquest sistema desigual i infrafinançat, o si com de costum, anirà a parar al calaix dels dirigents polítics i qui dia passa any empeny...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada