"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

divendres, 30 d’octubre del 2020

Un matí al ple de l'ajuntament.

 














Una de les coses positives (o no) d'aquesta pandèmia ha estat el fet d'haver-se expandit l'ús de les noves tecnologies digitals a tots els nivells, des de l'àmbit professional, al de les relacions socials. Qui no se'n recorda de les reunions d'amics a través de plataformes com el Zoom, el Meet, o amb les videotrucades del Wattsap al principi del confinament? 

Avui, per casualitat, mentre consultava el Twitter, he vist l'anunci de l'inici del Ple Municipal de Terrassa a través de Youtube, i m'hi he connectat. No recordo haver estat presencialment a cap ple municipal. Sí que recordo ser al saló de plens de l'ajuntament en algun acte dels Minyons, i amb alumnes d'un parell d'escoles de la ciutat on he treballat, fent la visita a les instal·lacions de l'ajuntament que la canalla acostuma a fer quan cursa 3r de primària. Però seguir un ple en sí, diria que no ho havia fet mai. Gràcies a la Covid ja puc dir que sí que he vist algun ple de l'ajuntament algun cop a la vida. Evidentment, no l'he seguit fins al final.

2 comentaris:

  1. En el mandat passat jo assistia sempre als Plens municipals, en feia el seguiment per twitter pel meu grup municipal. Aquest mandat tots els regidors van decidir avançar l'hora del Ple per temes de conciliació familiar, inclosos els meus, que van votar a favor. Però la conciliació familiar és la seva. L'hora del Ple ara és incompatible amb els treballadors que vulguin assistir-hi, perquè difícilment hauràs plegat de la feina quan ells comencen, pots arribar-hi, però serà sempre tant. Em va semblar una desconsideració tan gran per la ciutadania, que vaig decidir que, si els membres del consistori han decidit que poden parlar públicament a una hora que la classe treballadora no pot assistir, a mi no m'interessa el que tinguin per debatre. Ara passo d'ells, el Ple no deixa de ser una 'performance' del que ja han decidit prèviament. No té cap interès real.

    Tot això que dic valia per quan eren presencials, però la meva decisió ha prevalgut fins ara, que són telemàtics. No em desperten cap interès, i no sóc jo qui ha de fer-ne el seguiment, així que passo. Ja en vaig tenir prou.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A Terrassa, sempre s'havien fet el darrer dijous de més i al vespre. No sé quan van canviar l'horari, però certament, dificulta l'assistència als treballadors. I, com bé dius, normalment ho tenen tot empastat abans de començar el ple. Teatre del bo.

      Elimina