"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

divendres, 4 de desembre del 2020

Queen's Gambit.

 

Ahir vaig acabar de mirar-me la sèrie de la que tothom parla, Queen's Gambit (gambit de dama), una sèrie nord-americana d'una sola temporada, amb set capítols, produïda per Netflix. La sèrie gira al voltant del món dels escacs, i està protagonitzada per una jove orfe amb un extraordinari talent per aquest joc, però amb un bon grapat de traumes infantils que l'acompanyen fins l'edat adulta i que condicionen tant les seves relacions afectives, socials, i fins i tot a l'hora de jugar campionats.

Una gran sèrie que m'ha reactivat l'interès per aquest joc tan antic i del que tant s'ha escrit. Vaig enganxar-me molt durant el confinament i ara feia un temps que l'havia abandonat. Em penso que torno a tenir ganes d'escacs.

4 comentaris:

  1. És una de les poques sèries d'aquestes internacionals que he vist sencera.
    Jo també tinc els escacs molt abandonats i m'han agafat ganes de tornar-hi a jugar.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Només 7 capítols i una trama que enganxa. Em penso que amb una mica de curiositat, et pots enganxar a unes quantes sèries més d'aquestes internacionals. N'hi ha de molt bones.

      Elimina
  2. Cert que ens parlaves molt d'aquesta afició fa uns mesos, hi dedicaves estona. Normal que aquesta sèrie t'hagi atret, i pel que sembla ets de l'opinió de tothom, que val la pena mirar-la. Doncs hauré de fer un pensament.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Diuen que gràcies a la sèrie, ha augmentat l'afició pels escacs arreu.

      Elimina