"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

diumenge, 30 de maig del 2021

"Quatre dies de gener".

 

Feia temps que no llegia un llibre amb devoció. Una d'aquelles lectures que t'atrapen i necessites agafar el llibre més sovint que de costum. He de reconèixer que porto una ratxa de llibres que ni fu ni fa, i tornar a experimentar les ganes de saber què més esdevindrà en una lectura és pura màgia. I amb aquest "Quatre dies de gener" de Jordi Sierra i Fabra m'ha tornat a passar. I és curiós, i trist potser, però no coneixia l'autor. No havia llegit cap dels seus nombrosos llibres, i aquest em va arribar a les mans a través d'un intercanvi de llibres per Sant Jordi, per part d'una tal Vanessa (gràcies!) de la colla de Sant Feliu de Llobregat.

El llibre no és gaire extens, i des de ben aviat ja t'ha atrapat amb una trama fosca i criminal a la Barcelona de finals de la guerra (in)civil espanyola. El protagonista principal és un inspector de policia qui se li presenta un cas de la forma més inesperada, i haurà de fer mans i mànigues per trobar les solucions.

He sabut que hi ha una col·lecció de llibres amb aquest protagonista. Segur que en llegiré algun més. O potser tots si tenen la mateixa capacitat d'atrapar-me que el primer.

6 comentaris:

  1. De vegades hi ha lectures que t'estiren més que d'altres. Això de resoldre crims sempre m'ha agradat, tot i que no conec l'escriptor.

    Bon diumenge, Risto.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo portava un temps sense gaudir tant d'una lectura...

      Elimina
  2. Un bon escriptor, en Jordi Sierra i Fabra.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Un cop descobert, segur que en llegiré algunes obres més.

      Elimina
  3. Juraria que aquest és l'únic que he llegit d'aquesta sèrie que comparteixen protagonista... Mascarell, es deia?? Ara no ho recordo. Però com que tots es diuen igual, uns dies de tal mes, tants dies de l'altre, no n'estic segur. En tot cas, el que vaig llegir em va agradar prou, però no l'he tornat a recuperar. Però Sierra i Fabra té una bibliografia de colló de mico, moltíssims infantils i juvenils. Diria que alguns es llegeixen a les escoles, o a temporades ha estat així.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs tu et creus que he viscut 45 anys de la meva vida sense conèixer l'autor, ni el personatge? És d'aquelles petites troballes que t'alegren l'existència.

      Elimina