"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

diumenge, 13 de juny del 2021

Coll de la Gallina (Andorra).

 

Aquest cap de setmana he pujat a Andorra per posar la segona bateria a la furgoneta i he aprofitat per fer una mica de turisme, de bicicleta, i comprar alguna ampolla de licor més barat.

Vaig fer nit a Os de Civís que és un poblet català preciós al qual s'arriba per carreteres andorranes, o bé per una pista forestal des del Principat, des de Civís.

El coll de la Gallina és un exigent port d'uns 12 quilòmetres des d'Aixovall amb rampes de més del 15%, i amb una mitjana de 8'3%. Un paisatge espectacular i un munt de revolts d'aquells de 180º. A mig camí es passa pel santuari de la Mare de Déu de Canòlich, i al cim s'hi troba una escultura d'homenatge al ciclista català actualment resident a Andorra, Joaquim "El Purito" Rodríguez. 


Santuari de la Mare de Déu de Canòlich.






7 comentaris:

  1. I vas baixar la bateria del cotxe i les ampolles amb la bici???
    El Santuari és molt maco i dels revolts millor no dic res que em marejo.

    Bon diumenge, Risto.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hehe, no, no, tot a dins de la furgoneta.
      T'imagines baixar amb la bici i hidratar-me amb les ampolles de licor?? I amb la calor que ha fet aquests dies... ;-)

      Elimina
  2. Ja estàs preparat per fer el Tourmalet

    ResponElimina
    Respostes
    1. El tinc entre cella i cella. Ja el vaig pujar fa 5 o 6 anys i vaig haver de baixar de la bici unes quantes vegades. Suposo que amb la bici que tinc ara el podria fer sense posar el peu a terra...

      Elimina
  3. Aquestes corves de 180º em costa pujar-les fins i tot amb el cotxe...

    Vaig ser a Os de Civís l'any passat, precisament, per fer el Pic de Salòria, sostre comarcal de l'Alt Urgell. Ja em va sorprendre que s'hi hagués d'accedir a través d'Andorra!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo fins fa un parell d'anys no en tenia ni idea que existís un poble de Catalunya al qual s'accedís per Andorra. Curiós si més no...

      Elimina