"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dimarts, 31 d’agost del 2021

Córdova.

Interior de la Mesquita de Córdova.















































He passat cinc dies amb la família a Córdova, i hem visitat també la ciutat on va néixer el meu pare, Cabra, que feia un bon grapat d'anys que no trepitjàvem. Per als nets ha estat la primera vegada i segur que se'n porten molts bons records de tot el que han vist, fet i conegut.

Córdova és una ciutat amb una gran història, plena de monuments i un passat romà i àrab molt destacat, que es barreja amb la cultura cristiana, encara molt present, arreu. I, evidentment, flamenc, toros, tapes, flors, i calor, molta calor.

 


Plaza del Conde de Priego i església de Santa Marina.


Plaza Corredera.

Plaza del Potro.

Pont romà.

Call jueu.

Bisbat de Córdova amb la Mesquita al davant.


Façana lateral de la Mesquita.



6 comentaris:

  1. Havia tingut companys de feina de originaris de Cabra. L'Osuna i els Cañetes.
    Per ells vaig saber que el gentilici de Cabra no és el que primer ens vindria al cap, sinó molt semblant als terrassencs: "egabrenses"

    ResponElimina
    Respostes
    1. Haha, veig que no se t'escapa ni una, com de costum. Efectivament els nascuts a Cabra són "egabrenses" i no cabrits o cabrons. El meu pare sempre m'explicava la broma del dia que Franco des del balcó de l'ajuntament de Cabra va dir "Hijos de Cabra!!!" i va respondre tothom "beeeeeeee".

      Elimina
  2. M'ha agradat tornar a passejar per Còrdova, un dels viatges més bons que recordo.

    Bona nit, Risto.

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'agrada que t'hagi portat bells records a la ment. Preciosa ciutat.

      Elimina
  3. Sembla bonic, tu. Andalusia la tinc inexplorada. Només em van portar un cop de congrés a Málaga, però tampoc no vam rondar gaire.

    ResponElimina
  4. Jo he estat per un bon grapat de llocs d'Andalusia, i és un territori ple de racons meravellosos. I es pot viatjat a preus més reduïts que a Catalunya.

    ResponElimina