"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

diumenge, 20 de març del 2022

Maten un altre ciclista als voltants de Terrassa.

 












Ahir em vaig assabentar a través dels mitjans de la mort d'un ciclista terrassenc de 44 anys a causa d'una topada entre dos vehicles a la carretera de Castellar. De resultes de l'accident també va quedar ferit crític un segon ciclista i un tercer va ser traslladat a l'hospital amb ferides no tan greus.

Resulta que un dels conductors implicats va donar positiu en el control de drogues. Un altre cas de mort d'un ciclista a conseqüència de la irresponsabilitat humana. I en van molts. Masses. 

Aquestes notícies sempre em deixen trasbalsat, ja que sempre imagino que podria haver estat jo la víctima. I en aquest cas es tracta d'un ciclista d'edat molt similar a la meva. De fet, és una carretera que intento evitar al màxim per la seva perillositat i sinistralitat, tot i que de tant en tant hi passo.

S'apropa la temporada de ciclisme en carretera, i notícies tan dolentes com aquesta et fan agafar certa por.

6 comentaris:

  1. Si ja de per sí és un perill manejar una màquina, quina seguretat tens davant un irresponsable?... cap ni una.

    Bona tarda, Risto.

    ResponElimina
  2. Es el pa de cada dia. Un pa molt amarg i injust.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Així és. Vivim a un país on encara es força normal beure i conduir després, quan a altres indrets estan molt més conscienciats.

      Elimina
  3. Fa temps que no faig bicicleta de carretera, és massa estressant, no et pots despistar ni un moment. De fet la bici de carretera només la faig servir a casa amb el corró.

    D'altra banda, com a conductor de cotxes, recomanaria a tots els ciclistes que vagin amb els llums encesos tot el dia, m'adono que en carreteres estretes i especialment al vespre, quan comença a haver-hi ombres, sovint tardo més del què voldria a adonar-me que tinc una bicicleta al davant, ja sigui venint o anant.

    Jo difícilment mataré ningú, perquè no corro, però es poden crear situacions de cert risc sense necessitat d'anar ni drogat ni begut, ni tant sols d'anar despistat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La majoria dels ciclistes ja usen llums a la part del darrera durant el dia.
      La majoria dels casos d'homicidi tenen a veure amb imprudències de conductors de vehicles, o fins i tot per conduir beguts o drogats.
      Jo intento anar cap a zones on hi ha poc transit, tot i que certament cada cop costa més trobar carreteres sense cotxes.

      Elimina