"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

divendres, 26 d’abril del 2013

40 anys de Rialles-Xarxa a Terrassa.


Els que com jo, van néixer a la dècada dels 70's, recordaran que a Terrassa existia un col·lectiu anomenat Rialles que organitzava festes infantils, teatre i espectacles diversos per als més menuts. Jo, que em falla més la memòria que a un ordinador obsolet, recordo haver anat a veure saraus diversos (teatre, cinema, titelles, animadors...) organitzats per ells al Socialet, a la Crespi, al Centre Cultural, al teatre Regina, al teatre de la parròquia de Can Anglada, al Principal, o a algun dels parcs municipals. Així doncs, es pot dir que vaig créixer veient espectacles organitzats per aquest grup, i en part, han col·laborat en la meva formació de valors, i en el gust i l'interès per l'art i la cultura.

40 anys després, Rialles continua, sota el nom de Xarxa, i ho fa seguint els mateixos criteris i paràmetres de fa quaranta anys, és a dir, entretenir, educar, catalanitzar (malgrat sembli mentida, encara cal fer-ho), i apropar el teatre als infants. Moltes felicitats i moltes gràcies a tots els que hi han col·laborat i col·laboren avui en dia, per haver-me ajudat a créixer i pels moments d'alegria i felicitat viscuts. Ara són els meus nebots els qui gaudeixen amb la programació de Xarxa. Desitjo que d'aquí a trenta anys, els infants encara puguin gaudir d'aquest tipus d'espectacles.

I vull agrair a la meva cunyada vallenca, la Marta, la seva implicació i compromís actuals amb el grup Xarxa a Terrassa, per continuar fent possible tantes i tantes "rialles" dels més menuts de la ciutat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada