"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dijous, 25 d’abril del 2013

Recomanacions literàries post Sant Jordi d'un crític no professional.


Aquest any el dia de Sant Jordi ha estat carregat d'emocions de tota mena. Des de l'emoció dura d'educar a una criatura amb greus conflictes emocionals, fins a l'emoció expectant per l'arribada d'un nou llibre (enguany va ser la darrera novel·la de l'autora de la sèrie del "Harry Potter", J.K. Rowling), l'emoció per les ganes de tornar a demostrar que els Minyons anem pel bon camí fent bons castells a casa, i la decepcionant emoció de veure al Barça caure amb estrèpit al camp del Bayern de Munich i quedar pràcticament descartat per jugar la final de la Champions. Sort que ahir el Madrid també va perdre de manera escandalosa i ho té igualment complicat per arribar a la final...

I parlant d'emocions, quines millor dates que aquestes per fer-vos les meves recomanacions literàries. D'aquells llibres que més m'han emocionat. L'altre dia repassant un arxiu informàtic personal de registre de dades diverses, vaig comprovar que porto deu anys valorant tots els llibres que em llegeixo, així que la meva mala memòria no condicionarà l'actual recomanació, tot i que és probable que rellegint alguns llibres (cosa que no faig mai) les valoracions passades podrien patir canvis.

Us en recomano un grapat i si us en llegiu algun i us agrada, doncs perfecte! No us explico de que van, perquè a mi, personalment, no m'agrada saber gaire cosa del llibre que em llegiré. L'ordre de les recomanacions no té cap relació amb la meva valoració, però tots aquests llibres els he valorat bé o molt bé.

- Qualsevol de la trilogia del cementiri dels llibres oblidats de Carlos Ruíz Zafón.

- "Riña de gatos" d'Eduardo Mendoza.

- La "casa cantonera" de Sílvia Alcàntara.

- "Senyoria" de Jaume Cabré.

- "Una Chabola en Bilbao" de José L. Martín Vigil.

- "O César o nada" de Manuel Vázquez Montalvan.

- "S'alcen veus del soterrani" de Manuel de Pedrolo.

- "7 anys al Tibet" de Heinrich Harrer.

- "L'avi de cent anys que es va escapar per la finestra" de Jonas Jonasson.

- "L'Auca del senyor Esteve" de Santiago Rusinyol.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada