"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dissabte, 16 de març del 2019

Per la ruptura amb el règim del 78 i la desobediència. Ara, Front Republicà!!


El 28 d'abril hi ha convocades eleccions generals al país que ens sotmet, ens oprimeix i ens reprimeix, i després de la decisió de la CUP de no concórrer-hi per centrar-se en les eleccions municipals del 26 de maig, em pensava em quedaria sense cap candidatura que em representés mínimament per a ser votada. Finalment però, sembla que ha sorgit un moviment que engloba a diversos corrents de l'esquerra sobiranista a l'òrbita de la CUP com són Poble Lliure, Som Alternativa i els Pirates de Catalunya, que s'han posat d'acord per presentar-se sota les sigles de la coalició Front Republicà. Haurem d'anar seguint l'evolució d'aquest nou front per veure com respiren, però d'entrada em sembla que són l'única alternativa amb cara i ulls a la partitocràcia espanyola del règim del 78, incloent aquí els partits catalans hegemònics que porten 40 anys ben instal·lats a Madrid sense aconseguir cap avenç per als drets nacionals de Catalunya. SI hem d'anar que sigui per putejar.

9 comentaris:

  1. El risc és que no s'arribi al mínim establert i es perdin uns quants milers de vots.

    ResponElimina
  2. Jo penso que el principal risc era que hi hagués votants independentista que es quedessin a casa el 28A.
    Estic convençut que si finalment es presenten aconseguiran representació. I potser més del que alguns es pensen...

    ResponElimina
  3. No estic d'acord amb en Xavier, que sembla que vulgui protegir l'hortet d'altres partits (un dels quals, el meu). En realitat és una bona notícia, però per altra banda em fa por. Penso que aquesta alternativa farà que bona part del vot no es perdi. Si abandonem el pensament màgic de que som república i que ja no hi hem de fer res a Madrid, cada cop que ens posen una urna davant l'hem d'omplir, que això va per llarg i hem de guanyar tots els torcebraços que hi hagi. Un vot que no fem, és un vot que regalem. Per tant, tota la gent que no vol votar els partits hegemònics ja té alternativa i espero que l'aprofitin, encara que hi hagi un corrent que crida a l'abstenció que penso humilment que fa més mal que bé.

    Els meus dubtes vénen per una altra banda. Com afectarà això a la CUP? Es trencarà definitivament? Aquestes sigles signifiquen molt ja a l'imaginari català (encara que defensaré sempre que molts fanàtics que voten CUP no han llegit el programa ni tenen la més remota idea de què va el partit...). A les municipals no, però veurem unes properes eleccions catalanes amb candidatures separades de Front Republicà (a Som Alternativa probablement li interessi) i Endavant? Conceptualment em costaria, i penso que no seria bo. Per altra banda, una candidatura potent, d'esquerres però sense tanta estètica i més pràctica potser seria molt atractiva, la veritat. Bé, no ho sé, prou feina tinc ja. Espero que l'invent funcioni. Sóc d'aquestes estranyes persones que formem part d'un partit i ens hi devem, però que per davant de tot volem que l'objectiu comú prosperi.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Qui crida a l'abstenció Xexu? Jo, pel que sé, la CUP no veia estratègicament necessari, o efectiu, fer llistes per anar a Madrid, i preferien centrar-se en les eleccions municipals. Vull pensar que des de la CUP no es farà cap tipus de promoció de l'abstenció. Potser ni a favor del nou partit. En tot cas, és molt probable que líders d'aquest partit s'impliquin o s'alineïn amb el nou partit.

      Pel que fa a les afectacions a nivell de la CUP, doncs no en tinc ni idea. No hi milito i no conec els "intringulis" del partit, però per experiència, sé que entre les esquerres sempre hi ha força debat i en ocasions tensions, i les ruptures són a l'ordre del dia. Em sabria greu, ja que en aquests moments l'unitat és més necessària que mai, però què hi farem. EN tot cas, no veig per què haurien de decidir separar-se. QUe la CUP com a partit no participi a les eleccions espanyoles no vol dir que algun dels seus moviments interns no ho pugui fer.

      Elimina
    2. Quan parlava d'abstenció no volia dir que cap partit la demanés, em referia a la gent a les xarxes. Hi ha certs sectors que criden a l'abstenció, però desconec si tenen filiació amb algun partit o no. Pel que fa a la CUP i els seus moviments interns i externs jo encara en sé menys, només són coses que penso quan veig el que passa, però no tinc coneixement de com funcionen per dins.

      Elimina
    3. Al meu entendre, la CUP té l'"inconvenient" de ser un partit assambleari i no personalista. I que els càrrecs polítics tenen data de caducitat (una legislatura), i això fa difícil corrompre's.

      Elimina
  4. Jo també me n'alegro molt i algunes persones ja m'han dit que aquesta opció els hi resol el seu vot, ja que no volien votar cap de les altres dues opcions i tampoc no volien abstenir-se. Omple un buit molt clarament i això sempre és bo. I potser sóc optimista, però no crec que afecti malament a la CUP de cara a les altres eleccions. Jo no he votat mai la CUP, però sé que ens fan molta falta.

    Espero que arribin als mínims per no perdre cap vot.

    ResponElimina