"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

diumenge, 11 d’agost del 2019

Un mite del bàsquet mundial que se'n va abans d'hora. "Chicho" Sibilio.

El dominicà "Chicho" Sibilio.























Ahir va morir als 60 anys l'exjugador del FC Barcelona de bàsquet a la dècada dels 80's, "Chicho" Sibilio. Jo em vaig enganxar a l'esport a la dècada dels 80 gràcies, en part, a atletes com ell, que em feien somniar amb jugades espectaculars amb una pilota a les mans. Recordo els duels d'aquell Barça dels Chichos, Solozabal, Epi, Norris, Jiménez... contra el Real Madrid dels Iturriaga, Corbalán, Fernando Martín, Romay, Viriukov... o contra la Penya dels Margall, Montero, Jofresas, Villacampa... Quins espectacles més excitants i elèctrics! Potser el millor equip del Barça de bàsquet de tota la història de la secció (?).

Vaig viatjar a la República Dominicana fa un parell d'anys i vaig tenir l'oportunitat de parlar amb alguns exjugadors professionals de l'illa en un petit pavelló de la capital, Santo Domingo, i em comentaven de les gestes del seu més gran representant del bàsquet, i de la seva categoria com a persona. Un gran en tots els sentits. El Julius Erving del Barça. DEP.

2 comentaris:

  1. Una mort que impacta, perquè com tu també em vaig enganxar al bàsquet en aquella època, aquest equip també el podria recitar de memòria (potser m'hagués fallat en Jiménez, però ara que l'has dit està claríssim!) Jo era molt d'Epi, de fet, en la meva època de fer esport escolar vaig triar el 15 per ell, però tot l'equip era una bomba. Després se'm va passar això de seguir el bàsquet, deu ser que aquell equip era especial. I en Sibilio n'era una de les causes, és clar. Una llàstima, se'n va un bon record d'infantesa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Recordo una època, de finals dels 80 i principis dels 90, que el Barça es passejava per les pistes d'Europa, però acabava perdent les finals.

      Elimina