"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

divendres, 20 de setembre del 2019

Mundial de rugbi del Japó: comença l'espectacle!

Japonesos i russos han estrenat el mundial de rugbi 2019.

























Avui ha arrencat al Japó el 9è mundial de rugbi, que s'allargarà fins el 2 de novembre. Hi participen 20 seleccions (8 europees, 5 oceàniques, 4 americanes, 2 africanes, i 1 asiàtica) repartits en quatre grups de cinc equips. El tret de sortida l'han donat les seleccions amfitriona i russa, amb victòria per als primers per 30 a 10.

Segons els experts, el principal favorit per endur-se el títol és la llegendària selecció de Nova Zelanda vencedora de les dues darreres edicions (2011 i 2015), tot i que també apareixen en totes les travesses les seleccions d'Anglaterra, Sud-Àfrica, Irlanda i Gales.

Jo com de costum, seguiré amb especial atenció als verds irlandesos, que em van robar el cor fa 20 anys quan vivia a Dublin i vaig tenir l'oportunitat de veure'ls jugar com a locals a l'històric estadi de Lansdowne Road, contra un altre selecció de les fortes, Austràlia. Aquell mundial també vaig poder veure en directe un emocionant i vibrant França-Argentina dels quarts de final. al mateix estadi. Recordo que vam haver de córrer amb el company de pis, perquè vam veure com cantaven els himnes per la tele, perquè aquell dia havien canviat l'hora i ens vam empanar de debò. Per sort no érem massa lluny i corrent vam trigar uns quinze minuts.

4 comentaris:

  1. És el meu esport preferit, llàstima que quan era l'època en la que m'hi hauria apuntat no hi havia cap equip a Terrassa. Potser em passo de xulo, però crec que ho hauria fet molt bé.

    És un dels pocs esports en el que no necessito anar a favor de ningú per passar-m'ho bé mirant un partit. Un esport total.

    Força Carboners, per cert!

    ResponElimina
  2. No he vit mai un partit rugbi. Quan jo era aprenent hi havia dos oficials que hi jugaven (crec recordar que a la Santboiana)
    Per simpatia, sense haver-los vist jugar mai un partit sencer, admiro els USAP de Perpinyà.

    ResponElimina
    Respostes
    1. L'USAP l'equip dels nord-catalans. Rugbi de primer nivell a prop de casa. NO estan en la seva millor època, però segur que tornaran a l'elit.

      Elimina
  3. Les teves facultats físiques t'hagueren permès destacar en qualsevol tipus d'esport.

    Als castells sempre t'ha pogut la humilitat i per això mai has volgut destacar pujant al tronc... A saber si no hauríem vist ja el pilar de 7 net si t'hi haguessis animat.

    ResponElimina