"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dilluns, 4 de maig del 2020

Nacionalisme espanyol d'arrel feixista.























A Catalunya hi viu un nombrós, tot i que minoritari, grup d'ultraespanyolistes colons, majoritàriament de dretes tot i que no única, que supuren bilis cada cop que parlen dels procés cap a la independència o de qualsevol cosa que els ho recordi. Un dels exemplars, per la seva fama com a guanyador de premis literaris, més reconeguts d'aquesta espècie és l'escriptor Javier Cercas, un intel·lectual feixista que s'acaba de cobrir de glòria amb unes recents declaracions al pamflet unionista El Periódico. Ha dit el molt cretí que això de la pandèmia del coronavirus és un tema greu, però que ell ho va passar pitjor durant els fets de l'1-O i posteriors... S'ha de ser inhumà i ultrafatxa per fer un comentari com aquest. A aquest paio li dol més l'alliberament nacional de Catalunya que el fet que morin milers i milers de persones. Prefereixo no escriure més definicions d'aquesta escòria que em venen al cap. Apa, ja m'ho he tret del cap.

5 comentaris:

  1. Vaig veure les declaracions a twitter i jo també vaig preferir no dir-ne res, perquè pel que hauria d'haver dit, millor callar. Que impresentable.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La millor resposta és no comprar ni un llibre d'aquest senyor. Jo fa temps que practico el boicot actiu a tot espanyolista demofòbic.

      Elimina
  2. Aquest paio que va dir això: "Lo más contracultural hoy en España es defender los valores republicanos. Y decir la verdad: que los encarna el rey" no té cap credibilitat.

    És un bufó de la cort, com en Boadella.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Efectivament. Llepar la mà de qui et dóna de menjar...

      Elimina