"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dimecres, 3 de juny del 2020

El "temazo" del dimecres. Blaumut - "Bicicletes".


Avui és el dia mundial de la bicicleta, un dels invents que més han marcat la meva vida. Diria que he muntat en bicicleta des que tinc us de raó. Vaig començar a pedalar i a caure pels camps i eres de Viladecavalls, i fins els 12 anys no vaig aconseguir que els meus pares em deixessin portar la bici a Terrassa, i perquè la necessitava per anar del nou pis a l'escola. Per a mi va ser un somni realitzat i vaig xalar molt de poder passejar pels carrers i places de Terrassa amb la meva bici, pujant per aquí i per allà, i fent acrobàcies.

I ja de jove, em vaig aficionar al ciclisme. Primer amb la bici de muntanya BTT que es van posar molt de moda a principis dels 90, i després amb la de carretera que em vaig comprar l'any següent d'estrenar la BTT. I des de llavors, em sembla que no he deixat d'anar en bici, tot i que vaig tenir un període que hi anava ben poc i que no feia excursions llargues. Però farà uns 10 anys vaig comprar-me una BTT nova, i m'he reenganxat a la pràctica esportiva damunt d'una bicicleta. Això, i la piscina.

6 comentaris:

  1. A més de la pròpia bicicleta sóc usuari del Bícing de Barcelona des de fa uns 10 anys. Gairebé no agafo mai ni metro ni autobús.
    Tinc 3 CD's de Blaumut i els vaig veure en directe més d'una vegada. Una d'elles en un concert memorable al Teatre Grec.
    Aquesta cançó, junt amb pa amb oli i sal, va ser una magnífica carta de presentació.
    Com a curiositat: a un dels músics li van trencar un braç l'1 d'octubre mentre defensava la democràcia i el dret a vot.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo els he vist alguna vegada, però ara mateix no recordo quin festival era. Potser un Cruïlla... no és dels grups que hagi seguit, però reconec que aquest tema és molt bonic. I, com comentes, són dels nostres.

      Elimina
  2. Això no ho sabia...també hi ha dia de la bicicleta ! :) Les teves aventures de petit , em fan recordar algunes que també m'han passat...encara que ara, no en tinc cap de bicicleta i estic pensant que potser m'aniria be de tornar-hi ! M'encanta el "temazo" que has compartit avui !!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja veus Artur, les vides de la gent s'assemblen més del que ens pensem... et recomano molt el vici de la bici. Enganxa i és molt saludable. I pots conèixer bars molt bons!! Haha.

      Elimina
  3. M'encanta aquesta cançó. Te'n recordes que a les BTT al principi els dèiem mountain bikes?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Oi tant. De fet la meva primera, la vaig comprar al PRYCA per quatre duros, i era marca MBK (Mountain Bike). Quin ferro!!! HAha.

      Elimina